روند ایجاد تصاویر گرافیکی متحرک یا فیلم های تولید زنده شامل مراحل مشخصی برای کمک به کشف ، ساخت و هدایت ما به سمت اهداف نهایی ویدیو است. هنگامی که مرحله اولیه نوشتن متن را به پایان رساندیم ، که پیام یا خط داستانی ویدیو را محکم می کند ، باید به طور دقیق درباره جهت صدا برای ویدیو فکر کنیم. در این مرحله از فرآیند ، ما باید شروع به تهیه صدا برای سفارشی کردن متن کنیم.

Voiceover چیست؟
صداگذاری روایتی است که با خواندن فیلم نامه شنیده می شود ، اما شخصی که صحبت می کند در فیلم دیده نمی شود. به طور معمول ، صدابرداری توسط یک صداپیشه حرفه ای انجام می شود که مأموریت دارد روی پروژه کار کند. با این حال ، صدا می تواند شخص دیگری از شرکت باشد ، مانند مدیر عامل یا کارمندی که تجربه صحبت دارد یا صدای قابل تشخیص دارد.

چرا باید از Voiceover استفاده کرد؟
اگرچه همه فیلم ها به صداگذاری احتیاج ندارند - بعضی از فیلم ها فقط به تایپوگرافی و موسیقی متکی هستند - صداگذاری همچنان از عوامل اصلی موفقیت یک ویدیو است. صدای صوتی به بیننده اجازه می دهد تا از طریق شنیدن اطلاعاتی که با صدای بلند خوانده می شود ، درگیر فیلم شود. این یک ارتباط و احساس انسانی را برای فیلم افزایش می دهد. با این حال ، اگر لحن صدا با نام تجاری ، احساس ، زیبایی شناسی یا هدف ویدئو مطابقت نداشته باشد ، می تواند برای مخاطب جذاب نباشد. بنابراین ، عوامل زیادی برای تعیین صدای عالی برای یک پروژه ویدیویی وجود دارد.

چگونه Voiceover را انتخاب کنیم
هنگام انتخاب صدا ، می توان چندین ویژگی را در مرحله استماع تعریف کرد تا بهترین نمونه های صوتی ممکن را برای پروژه ویدیویی تولید کند اما هنگام گوش دادن به صداهای بالقوه و در نهایت انتخاب بهترین مورد ، باید موارد زیادی را بخاطر بسپارید.

مخاطبان خود را بشناسید.
جمعیت شناسی و روانشناسی مخاطبان را تعیین کنید
هدف این ویدئو کیست؟
چه جنسیتی مخاطب شما را جذب می کند؛ مرد یا زن؟
مخاطبان شما چگونه هستند ، آنها چگونه عمل می كنند ، سطح تحصیلات آنها چگونه است ، چه گرایشی دارند؟
لحن مناسب را تعریف کنید.
چه احساسی را می خواهید منتقل کنید؟ (به عنوان مثال اصالت ، راحتی ، و غیره)
چگونه می خواهید برند شما نمایندگی شود؟ (به عنوان مثال نزدیک ، گرم ، حرفه ای ، و غیره)
اعتبار را در نظر بگیرید.
صدا علاوه بر احساسات و لحن ، باید با مارک تجاری مطابقت داشته باشد و قابل باور باشد
آن را به یاد ماندنی کنید.
صدای مشخصی را انتخاب کنید
با از بین بردن لهجه های حواس پرتی ، عطف و بزرگی ، به افراد کمک کنید آنچه را که منتقل می شود ، به یاد آورند
در صورت ایجاد یک سری فیلم ، استفاده از همان صدا را برای حضور منسجم و به یاد ماندنی نام تجاری در نظر بگیرید
یک مثال
یکی از اولین پروژه های ما با دوستان خوب ما در استودیو استیلیارد بود. آنها یک ویدیوی تجاری می خواستند که سخت کوشی ، نظم و توجه آنها به جزئیات را بیان کند. آنها با ریشه در صنعت فولاد ، صدایی را می خواستند که لحنی سخت و در عین حال تصفیه شده را منتقل کند. ما به دنبال صدایی برای مخاطبان آنها در صنعت بسته بندی مصرف کننده و موردی بودیم که بتواند با داستان تجاری آنها مطابقت داشته باشد.

راهنمای صداگذاری موشن گرافیک

، ,فیلم ,صدا ,یک ,کند ,تجاری ,می شود ,به یاد ,شود ، ,، باید ,را برای
مشخصات
آخرین مطالب این وبلاگ
آخرین جستجو ها